Wednesday 23 January 2013

TEMPOH PRU 13 YANG PANJANG JANGKAANNYA : ANTARA PENGORBANAN DAN PERJUANGAN.

 TEMPOH PRU 13 YANG PANJANG JANGKAANNYA : ANTARA PENGORBANAN DAN PERJUANGAN...




 
 
Hampir 1 tahun 3 bulan hingga kini rakyat telah diberi gambaran dan signal bahawa saat  menghadapi pilihanraya (PRU 13). Suatu tempoh yang agak panjang dimana pelbagai teka teki dibuat. Antara gambaran dan ramalan yang diterima pada tahun 2012  seolah-olah piliharanraya makin dekat.

 
sumber : google
 
Pelbagai teka-teki yang dibuat termasuk PRU 13 akan diadakan pada Mac...tidak tepat, kemudian Jun...tidak jadi. Tekaan dibawa Bulan September...tidak jadi, diikuti bulan November...tidak jadi, Semuanya ini ada pro dan kontranya.
 

 

sumber : google
 
Terkini pula telahan telah dibuat pelbagai pihak dimana Parlimen dijangka akan dibubarkan pada pertengahan Februari 2013 dan Pilihanraya akan berlangsung hujung Mac 2013. Sekiranya benar-benar berlaku maka 4 kali conggakan masa telah berlalu dan berlaku pada Mac 2013.

Semua tarikh ditetapkan adalah bergantung kepada pucuk pimpinan parti selaku Perdana Menteri dan Pengerusi Barisan Nasional. Bukan mudah untuk membuat keputusan, Pelbagai perkara perlu pertimbangan sewajarnya kerana tersalah perkiraan, boleh membawa kekalahan. Ini adalah hak Kuasa Pemerintah yang pihak lain tidak boleh mempertikaikan.

Cuma disini terdetiklah hati untuk diucapkan tahniah dan syabas kepada semua jentera pilihanraya khususnya Jentera BN sama ada dikalangan pemimpin cawangan termasuk jentera pemuda, wanita serta puteri, Jawatankuasa Bahagian dengan sayap-sayap parti, Jentera Peringkat Negeri serta sayap-sayap dan apatah lagi di Peringkat Pusat sehingga Pucuk pimpinan ke hulu ke hilir.

Tidak ketinggalan kepada ngo's, individu-individu tertentu, bakal-bakal calon  dan jabatan-jabatan kerajaan yang dipertanggungjawabkan  tugas-tugas mereka dengan tekun dan teliti. Syabas kepada semua dimana meskipun terpaksa menghabiskan masa, tenaga dan wang ringgit...anggaplah inilah sebuah perjuangan.
 
 
sumber : google
Apabila diletakkan sebuah perjuangan maka niatnya adalah kerana Allah demi Agama, Bangsa dan Negara. Maka terjadilah sebuah jihad yang baik apabila niat baik dikekalkan. Semoga ada ganjarannya disebalik pengorbanan termasuk pengorbanan wang ringgit untuk membuat pelbagai program dan sumbangan, masa tidak kira pagi hingga tengah malam.
 
 

 
sumber : google
Bagitulah juga kepada pemimpin-pemimpin bahagian khususnya, jasa mereka amat banyak, pengorbanan yang amat tinggi. Jika mereka dicalonkan, diharapkan ada kejayaan kerana proses kerja begitu bersungguh-sungguh. Jika tidak dicalonkan pula pastikan niat dan ikrar tidak berubah. Ini kerana sejak azali lagi ALLAH yang menentukan Qada dan Qadarnya. Yakinlah rukun iman ini bahawasanya Allah mengetahui perjalanan hidip hambanya di mukabumi ini.









1 comment: