Thursday 3 January 2013

Sekadar Pesanan Pada Diri Yang Lupa


SEKADAR PESANAN PADA DIRI YANG LUPA
BERPOLITIKLAH SECARA BERHIKMAH...
TAKUTI AMALAN TERTOLAK KERANA SIFAT MAZMUMAH 
 
 
                                                           
Sifat-sifat yang sering wujud dalam diri dan jiwa manusia  termasuk ORANG=ORANG POLITIK yang kurang tersedar dan boleh  terbabas yang membawa sifat Mazmumah termasuklah 7 SIFAT: MENGUMPAT, KEUNTUNGAN DUNIA, TAKBBUR, UJUB, HASAD, TIADA EHSAN,  RIYA DAN TIDAK IKHLAS. semua ini jika ada rugi sangatlah di akhirat'''

 
   sumber : google
 
Allah yang menciptaka 7 Malaikat sebelum langit dan bumi dicipta dan dijadikan dan setiap Malaikat di Arah menjaga setiap Pintu-pintu langit. Pada setiap pintu, malaikat akan membawa amalan manusia ke langit. Malaikat PEMBAWA AMALAN akan ditahan oleh malaikat penjaga langit untuk diperiksa sama ada amalan manusia tersebut boleh diterima dan dapat melalui pintu langit seterusnya atau tidak.

PINTU LANGIT PERTAMA
Malaikat membawa amalan seseorabg hamba yang mempunyai NUR dan bercahaya. Berkata Malaikat penjaga pintu langit" pukullah amalan ini ke muka orang yang mengerjakannya. Akulah malaikat yang menjaga 'ghibah' yakni mengumpat dan Allah menyuruhku supaya tidak membenarkan amalan orang yang mengumpat naik ke langit seterusnya.
 
 
sumber : google

PINTU LANGIT KE 2
Bagi amalan insan yang melepasi langit pertama, Malaikat sampai ke pintu langit ke 2 dengan membawa amalan yang dilihat baik dan banyak. Maka kata malaikay penjaga langit ke 2, " Berhenti kamu dan pikul amalan ini ke muka orang yang mengerjakannya kerana dia berharap agar amalannya dia mendapat keuntungan di dunia.

PINTU LANGIT KE 3
Malaikat membawa amalan berupa pahala solat, zakat dan pahala sedekah. Para malaikat merasa kagum akan amalan yang dibawa terlepas daripada langit pertama dan ke dua. Tetapi apabila tiba diperiksa malaikat berkata; Allah menyuruhku supaya tidak membiarkan amalan orang yang TAKABBUR dapat melintasiku, orang itu suka membesarkan diri di Majlis Orang Ramai.

PINTU LANGIT KE 4
Amalan berupa Tasbih,solat,puasa, Haji dan Umrah dibawa malaikat sehingga melepasi pintu langit ke 4. Berkata Malaikat Penjaga langit; Allah memerintahkan supaya amalan orang yang UJUB tidak boleh melintasiku. Dia beramal dengan dorongan perasaan Ujub dalam dirinya.

PINTU LANGIT KE 5
 Amalan yang dibawa berseri-seri dan lalu berkata Malaikat penjaga langit'; Berhenti dan buangkan amalan ini pada muka orang yang mengerjakannya...Mereka sebenarnya HASAD kepada orang yang belajar ilmu dan beramal seperti amalannya.

PINTU LANGIT KE 6
Malaikat yang membawa amalan solat,zakat,umrah, jihad dan puasa seperti bulan purnama bercahaya. lalu berkata malaikat penjaga langit; Pukullah amalan ini kepada orang yang mengerjakannya kerana dia TIADA BELAS KASIHAN KEPADA HAMBA-HAMBA-NYA YANG MENGHADAPI KESUSAHAN'',

PINTU LANGIT KE 7
Malaikat membawa amal orang yang melepasi pintu langit ke 6, dan apabila tiba di pintu langit ke 7, Berkata Malaikat penjaga pintu langit "Su'mah (ingin Mahsyur). Aku  akan menghalang amalan orang yang RIAK daripada sampai kepada TUHANKU kerana dia beramal bukan kerana mencari keredhaan ALLAH, tetapi supaya amalannya disebut-sebut.

KETIKA BERTEMU ALLAH
Kemudian, naik malaikat yang membawa amalan seorang hamba yang berupa solat, zakat,haji, umrah, akhlak mulia, banyak berdiam diri dan berzikir. Amalan ini dibawa hingga sampai kepada ALLAH, Ketika iti ALLAH berfirman yang bermaksud; ".. Kamu adalah yang bertugas menjaga amalan hamba-hambaKU ini, Aku lebih mengatahui segala isi hatinya. Dia tidak ikhlas kepada KU. Dia boleh menipu orang lain, menipu kamu tetapi tidak boleh menipu AKU."
 
 
sumber : google
 
Berhati-hatilah kita dalam mengajar cita-cita politik tidak kira siapa,,tidak mustahil sifat tercela ini sentiasa ada dalam hati manusia, tidak kira orang alim, orang tak alim , ustaz, pakar rujuk atau sesiapa..., Ini kerana iblis dan syaitan sentiasa menggoda hati manusia..lebih-lebih lagi dalam suasana sekarang....Ya Allah pelihara kami dari sifat ini..jadilah usaha kami membela Agama, Bangsa dan Negara penuh ikhlas dengan pertolongan MU Jua...
 
 














No comments:

Post a Comment