Monday 14 January 2013

HATI-HATI DENGAN 3 FITNAH BESAR BERGELOMBANG DALAM POLITIK DI MALAYSIA

Amma Ba'du,

Salah satu dosa besar adalah fitnah sesama manusia. Dalam maksud yang lebih luas, fitnah merupakan satu perbuatan keji yang boleh membawa malapetaka, bencana, kefasikan, kezaliman, perpecahan serta pembunuhan atau peperangan. Antara fitnah berbentuk baru iaitu;


( i) Fahaman Pluralisma dan Liberalisma( ii) Kelompok Islam berfikiran khawarij(iii ) Mempolitikkan Agama.Fahaman Pluralisma dan liberalisma merupakan gerakan terancang barat dan barat mencari kelompok berpengaruh untuk memperjuangkan agenda ini.


Pendekatan kebebasan hak asasi menjadi tema untuk mempengaruhi Umat Islam.Ini merupakan fitnah terbesar yang boleh mengugat akidah umat Islam. Dibawah kebebasan ini terselitlah hak lesbian,gay, biseksual dan trangender.


Fitnah lain yang terangkum disini yang sedang hangat diperkatakan adalah Isu Kalimah Allah yang diperjungkan oleh DAP untuk digunakan oleh penganut Keristian.


Fitnah ke 2, adalah berkaitan dengan Sekelompok Berimejkan Islam tetapi berfikiran Khawarij dan tidak ubah seperti pengaruh Syiah. Menurut Ust Fathul Bari, Kelompok yang berfahaman ini merbahaya kerana mudah sangat mengkafirkan, menyesatkan serta memecahbelahkan Umat Islam. Puak khawarij adalah gerakan Politik untuk mendapatkan kuasa tidak kira dengan cara apapun.


Fitnah ke 3, wujudnya kelompok orang Islam yang sanggup mengadai maruah dan prinsip agama demi kepentingan politik dan mula menampak mengejar harta dunia. Perkara ini dilihat Dalam bab isu kalimah Allah, yang sengaja dicetuskan akhir-akhir ini boleh mencetuskan pelbagai reaksi dan apa yang ditakuti dikalangan ulama-ulama di Malaysia terus menerus bertikam lidah dengan fatwa-fatwa mereka.


Sungguhpun demikian, berhati-hatilah dalam menegakkan perkara ini kerana beberapa pimpinan DAP yang merupakan Daie Keristian sengaja mencari ruang untuk memecahbelahkan umat Islam di negara ini.


Perkara tersirat yang diperhatikan bahawa para ulama merupakan golongan amat lurus dan dan tegas dalam bab agama tetapi tektik jahat musuh islam berpura-pura menyanjung dan memuji ulama, kita khuatir ulama ditipu dengan kelurusan ini. Maka tidak hairanlah Lim Guan Eng dalam perhimpunan di Stadium kelmarin memilih Ustaz Hadi Awang pemimpin bertakwa..dan DS Anwar sebagai pemimpin diterima ramai.


Hairannya penyokong-penyokong boleh teruja, bertepuk tangan dan mengangkat L.G.E.padahal dia merupakan musuh Islam yang nyata.




No comments:

Post a Comment