Wednesday 2 January 2013

Tahun 2013


 
BERAKHIRNYA TAHUN 2012 DAN MUNCULNYA TAHUN BAHARU 2013;
MUHASABAH DIRI..
 
 

 
Syukur Alhamdulillah atas limpah kurnia Allah atas segala nikmat yang diberikan, kita masih diberi nafas dan usia untuk berada di Tahun Baharu Masihi 2013. Dengan peredaran masa yang semakin pantas, kita seharusnya merenung kembali apa yang telah kita buat sepanjang TAHUN 2012?????

Berapa banyak amalan khusus dan sunnat kita buat???, berapa banyak kebajikan kita capai??? pengorbanan apa yang dah dibuat??? Ini Bab Kebaikan..Manakala bab keburukan (jika ada), berapa banyak dosa dan maksiat kita lakukan??? berapa banyak masa dilalaikan untuk dunia??? berapa titik hitam kita tinggalkan dihati kita???

Musahabah diri sekadar peringatan untuk diri sendiri dan rakan-rakan. Hamba yang fakir lagi banyak dosa mudah-mudahan Allah ampunkan segala kekhilafan ini. Dalam penulisan blog juga adalah terdedah pada dosa mencela jika tiada pertimbangan dibuat.

Saya sendiri berhati-hati dalam apa jua penulisan. Baru2 ini Saya ikuti blog 'orang ni.." dan sisibukit. Ada penulisan berkaitan saya tidak tepat dan ada unsur mencela dan memfitnah. Contohnya kehadiran saya bersama beberapa rakan menghadiri kenduri khawin dan bertemu sahabat lama saya Ust. Idris Ahmad, bakal calon PAS Parlimen Bt. Gantang Perak. kami berbual atas dasar sahabat lama dan bertanya khabar.

penulis blog 'orang ni' cuba membawa haluan lain dan memburukkan Ketua Umno bahagian. Beliau tidak tahu apa2 dan saya menghormati Ketua bahagian sebagai insan biasa. Rupa2nya penulis ini apabila bab menghadiri majlis perkhawinan, mempolitikkan isu ini dan mengaitkan perpecahan UMNO Bahagian Bt. Gantang.

Kita harus tahu bab kemasyarakatan dengan aktiviti kepartian. Kesannya jika perkara macam ini berterusan, jahanam hubungan kemasyarakatan Islam di tempat kita sendiri.  




No comments:

Post a Comment