Monday 18 February 2013

RAKYAT AKAN TOLAK PAS - DATO' SERI AHMAD ZAHID HAMIDI

KEYAKINAN NAIB PRESIDEN UMNO- PAS DAN DAP TIDAK MUNGKIN DAPAT MENCAPAI PERSEFAHAMAN DALAM SOAL POLITIK KERANA BERTENTANGAN DARI SEGI IDEOLOGI..


 
Dato' Seri Ahmad Zahid Hamidi
 
 
Dato Seri Ahmad Zahid hamidi berkeyakinan PRU 13 kali ini bahawa pengikut Pas akan menolak pas kerana beberapa isu besar yang sukar ditangani mereka. parti seperti Pas yang menggunakan agama untuk kepentingan politik akhirnya akan ditolak oleh rakyat seperti yang pernah berlaku di negara-negara lain.

Katanya analisa komunikasi politik menunjukkan sokongan terhadap parti berasaskan agama termasuk Islam, Hindu, Keristian dan Yahudi tidak dapat bertahan lama setelah rakyat menyedari parti-parti tersebut cuma '.menunggang' agama untuk meraih kuasa politik.

" Cuba kita tengok Parti Bharatiya janata (BJP) di India, yang berasaskan fahaman hindu dapat peluang memerintah cuma sepenggal, akhirnya ditolak oleh pengikut hindu di India kerana mereka hanya memainkan agama untuk mendapat kuasa politik.

Katanya lagi," sama juga apa yang berlaku di Malaysia apabila Pas mahu melaksanakan hudud dan mengubah perlembagaan kepada perlembagaan Islam sepenuhnya, tetapi selepas 3-4 hari, mereka tarik balik". Dalam keadaan di Malaysia apabila Pas menggunakan agama sebagai wadah untuk berjuang, ertinya  segala pendapat [pemimpin utama mereka ini  dianggap oleh mereka sebagai fatwa dan kebenaran mutlak.."

Kini adalah masa menguji setakat mana kekuatan kenyataan beliau. Apa yang diharapkan orang Islam perlu bersatu. Untuk mencapai impian suci atas perintah Allah swt, perlu landasan agam yang jelas. Maka para pemimpin Pas dan Umno harus mencari jalan juga untuk bersatu. Kerapuhan hubungan ini jika dibiarkan berterusan akan melemahkan perjuangan Islam.

Jika pilihanraya memihak kepada kerajaan BN, maka perlu re branding Wadah Umno supaya lebih kukuh dengan membawa golongan Ulama dan Umara bersatu membetulakan  persepsi agar akidah, dan kemaslahatan umum jelas serta jangan lupa tingkatkan keyakinan bahawa beberapa perundangan Islam perlu diperkasakan.

No comments:

Post a Comment