Wednesday 6 February 2013

PM TELAH MEMBUAT PELBAGAI TRANSFORMASI PALING MAKSIMUM...semuanya untuk rakyat.

"JANGAN MENIDAKKAN APA YANG KITA KECAPI HARI INI...".,KATA PM.



Rata-rata rakyat Malaysia terasa bahang perubahan yang dibuat oleh Perdana Menteri melalui transformasi demi kesejahteraan rakyat. Ianya boleh diibaratkan seperti berikut:



 " Seorang ayah yang  memikirkan apa kehendak anak-anak, maka ditunaikannya mengikut kemampuan semasa ayah....maka  ayah mengharapkan anak-anak berpuashati dan sekiranya anak-anak berpuas hati, bapapun bersyukur atas usaha meskipun susah payah ayah tidak didedahkan pada anak-anak...' 

Atas kepayahan ayah memberi madu pada anak-anak, apakah anak-anak membalas racun pada bapa???. Begitulah juga dalam realiti kehidupan berpolitik di Malaysia, segala jasa Perdana Menteri mencurahkan segala kebaikan,, jangan sesekali kita berprasangka buruk padanya.


Baru-baru ini beliau dengan nada merendah diri telah mengatakan..."hanya rakyat mampu melengkapkan tranformasi ke 4 negara dengan menukar budaya serta sikap yang membentuk nilai ketamadunan yang tinggi sekaligus menjadi Malaysia tersohor di mata  dunia"  


Segala pengorbanan yang dilakukan untuk Agama, bangsa dan Negara harus kita sama-sama fikirkan. Setiap perjuangan dan pengorbanan ini mengambil masa dan melibatkan kos yang banyak. 
jangan kita rosakkan masa depan negara dengan teori kosong semata-mata memuashati kita sendiri.


 
 
 
Khusus kepada generasi muda, terutamanya menjelang PRU 13, bantulah kerajaan pimpinan yang ada dengan semangat tulus ikhlas, yakin akan perjuangan yang belum selesai, sebuah perjuangan yang masih boleh diperbaharui dengan kekuatan modal insan dan minda. 
 
 
 
 

Mana ada dalam dunia kini, sebuah kerajaan yang sempurna. Pasti ada kepincangan dan kekurangan. tegurlah dan beri sumbangsaran yang penuh hikmah dan bukan dengan cara menghukum melalui sabotaj dan menaikkan musuh dalam sebuah perjuangan.
 
 

 
 



 

No comments:

Post a Comment