Wednesday 20 February 2013

MUSTAHIL DAP TERAJUI NEGARA  - DATUK SERI ABDUL HADI AWANG

Ditakuti pemimpin-pemimpin Pas akan dipermainkan maka orang-orang melayu semakin terhimpit dan berpecah. Siapa yang untung...?????? Agenda tersembunyi DAP bukan calang-calang..tergadai hak melayu jika melayu masih leka dan tidak sedar diri.

 

 
 
Datuk Seri Abdul Hadi Awang
 
Pas yakin rakan sekutunya dalam pakatan pembangkang, DAP tidak akan menerajui pemerintahan negara jika mereka berjaya menawan Putrajaya selepas Pilihan Raya Umum Ke-13 nanti.
 
 
Presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, adalah satu yang mustahil perkara itu berlaku kerana DAP tidak akan mampu menguasai majoriti dua pertiga kerusi bagi membentuk kerajaan.
 
Beliau yang seakan cuba meredakan kebimbangan orang Melayu terhadap pakatan pembangkang yang dilihat membantu mengukuhkan DAP, menjelaskan, DAP hanya akan meletakkan calonnya untuk bertanding di 50 kerusi daripada kesemua 222 kerusi Parlimen yang dipertandingkan pada pilihan raya umum akan datang.
 
“Ada yang kata, kalau pakatan pembangkang menang Pilihan Raya Umum Ke-13, Malaysia akan diperintah oleh DAP. Sedangkan DAP hanya bertanding 50 kerusi daripada 222 kerusi.

Pengalaman 11 bulan PR memerintah Negeri Perak, didapati DAP lebih dominan. Walaupun Menteri Besar diberi pada Pas, semua pergerakan Pas diikat, ditambat, dibayangi hatta Menteri Besar boneka sentiasa diekori oleh agen DAP. Yang takut bukan apa, Pemimpin Islam/melayu TEWAS dari segi 'negotation' of management.

Memang terbukti di Perak sebelum ini..maka di peringkat persekutuan pula nanti, jika PR memerintah, maka Ds Anuar Ibrahim yang bercita-cita menjadi Perdana Menteri, alamat Pas bakal dihimpit dan bakal dipermainkan. Tunggulah dan lihatlah.

Jika rakyat di luar masih tidak buka mata, inilah keadaan akan berlaku..apa yang bakal berlaku seterusnya..Bangsa Melayu beragama Islam akan semakin berpecah dan hancur.




No comments:

Post a Comment