Friday 24 May 2013

UMAT ISLAM HARUS BERANI MENANAM CITA-CITA BESAR:

KUASA ISLAM SEMAKIN TERHAKIS: JANGAN GENTAR WAHAI PEMIMPIN-PEMIMPIN UMAT!!!!

Secubit garam jika ditabur dalam segelas air, masinlah air itu.  jika secubit garam diletak dalam satu jag air , kemasinan air tidak berasa kemasinannya apatah lagi jika secubit garam dilempar dalam sebaldi air, pasti tiada langsung terasa kemasinannya.

Demikianlah perumpamaan sebagai perbandingan antara masalah dan cita-cita. Masalah boleh dikategori sebagai garam, manakala cita-cita umpama air. Semakin tinggi cita-cita maka semakin berkuranglah masalah. Jika tiada cita-cita, maka umat yang tidak memikirkan masalah ummah umpama air laut yang sentiasa masin dan mengalir kemana-mana.

Alangkah indahnya Umnat Islam di Malaysia tersedar dan terjaga dari lamunan kehidupan kini. Sebagaimana terselitnya sebuah perjuangan suci bukannya untuk memecahbelahkan ummah yang kini sedang parah dan berpecah, tetapi merapatkan saf-saf yang renggang, melupakan perselisihan faham, membuang ketaksuban pada parti tetapi menanam cita-cita secara berpadu.

Orang-orang kafir telah memberi isyarat "kemenangan semakin hampir" untuk mereka dalam arus politik Malaysia. Malah musuh-musuh negara jiran terus menerus memberi suntikan dana sejak 6 tahun lalu supaya Melayu Islam akan jahanam melalui jalan-jalan politik. Nah!!! Lihat sendiri dalam keputusan pilihanraya, BN yang menangpun hanya simple majoriti, hendak pinda perlembagaan undang-undangpun untuk kekuatan Islam " sudah tidak ada harapan". Malah persidangan parlimen yang bakal berlangsung adalah sebuah forum menghentam dan menghentam kerajaan memerintah, diikuti pihak penyokong kerajaan hanya akan menjawab tohmahan-tohmahan yang tak kesudahan.

Diyakini untuk meminda sesebuah akta atau apa-apa yang bersangkutan umat Islam pasti akan mendapat tentangan sengit dari pembangkang termasuk Melayu Islam yang telah tidak ada jiwa sayangkan bangsa dan agama sendiri. Kita boleh lihat nanti betapa kepayahan akan berrlaku dan terus berlaku.

Semuanya ini angkara perpecahan pimpinan Islam dalam kepartian di negara ini yang semakin merobek sebuah perjalanan kehancuran bangsa melayu Islam. Pastinya Perdana Menteri yang dilantik, terpahat sebuah kekecewaan yang berpanjangan kerana sebelum ini begitu bersungguh-sungguh memenuhi cita-cita semua bangsa tanpa banyak soal. Semuanya untuk jaga keharmonian dan memberi hak-hak jika ada yang terpinggir.

Cita-cita beliau umpama air yang berlimpah ruah dalam sebuah lautan. Segala masalah daripada" garam-garam dalam guni yang berbeza-beza" tetap dicurahkan dengan limpahan air. Tetapi keputusannya tetap menjadi "lautan air masin bercampur payau" kerana cita-citanya tidak tercapai seperti dihajati.

Maka adakah kita membiarkan Beliau bersendirian untuk membendung sebuah cita-cita yang ada??? dimanakah ribuan cerdik pandai dan kalangan pemimpin dan pemikir yang telah masak dengam garam di Malaysia?. Maka diseru mereka-mereka ini dan KITA SENDIRI mengatur langkah dengan strategi masing-masing untuk Ummah. Mungkin tumpuan kepada tuntutan Islam ditinggalkan sebelum ini, apakah kita datang dan memberi nasihat dan tekanan secara beradab?

Maka sudah sampai masanya, Islam harus diperkasakan dan diletakkan didepan. Ini kerana cita-cita ini boleh mengecilkan masalah yang sedang dihadapi. Sebab itu jika kita terlalu disusahkan bahkan dikalahkan oleh masalah-masalah semasa, itu petanda cita-cita kita masih kecil. Jika cita-cita kecil, bangsa yang sehebat manapun, kuat dan kaya sekalipun tidak akan mampu mencipta sejarah. Sebaliknya mereka mudah "diratah dan diperbodohkan" oleh bangsa yang kecil tetapi mempunyai cita-cita yang besar.

Cita-cita yang besar datang darpada jiwa yang besar. Jiwa yang besar lahir darpada keyakinan (keimanan) yang kuat. Inilah yang pernah diucapkan dizaman kebangkitan Islam, iaitu  Rubaiy ibnu Amir, penglima tentera Islam ketika berhadapan dengan Rustam, Panglima tentera Parsi, antara lain katanya'

"... Kami adalah pejuang yang ingin membebaskan manusia daripada penghambaan sesama manusia untuk menghambakan diri hanya pada ALLAH. Kami ingin membawa manusia keluar darpada kesempitan dunia menuju kelapangan akhirat...".

Indah sungguh kata-kata itu.., jika ada cita-cita tersebut dan benar-benar yakin Allah akan turunkan pertolongan. Ini kerana keyakinan pada hari akhirat yang kekal abadi, menyebabkan kita redha dan rela menerima ujian dan kesempitan. Malah akan mencapai cita-cita yang suci...tetapi jika dalam jiwa pemimpin kita yang ada, tidak ada cita-cita sebegini, hanya berjuang untuk kekuatan ekonomi bangsa sahaja, maka tunggulah kehancuran akan menjelma.

Sebenarnya kemanisan iman dan keghairahan menjadi "jihad dalam perjuangan" demi Islam yang terbaik adalah suatu yang cukup mulia, di tambah pula rasa gerun dengan kemurkaan Allah yang akan mempersoalkan di akhirat nanti, akan membetulkan perjalanan perjuangan kita demi cita-cita Islam untuk menyelamatkan maruah bangsa Melayu dan bangsa lain yang tidak menghina Islam.

 TIADA JALAN LAIN DALAM PENYATUAN UMAT, MELAINKAN KEMBALI KEPADA PERJUANGAN ISLAM SECARA BERSEPADU...DAN INI BUKAN KENYATAAN PENYOKONG GERAKAN KEPARTIAN, INI ADALAH WADAH SUCI YANG DITUNTUT OLEH ISLAM.  SEMUANYA ATAS TUNTUTAN DARI AL QURAN DAN AL SUNNAH. KEJARLAH CITA-CITA ISLAM WAHAI PEMIMPIN-PEMIMPIN YANG ADA SEBELUM KUASAI BERAKHIR....

GENERASI MUDA KINI MULA MELIHAT TIDAK ADA JALAN KELUAR DALAM PENYATUAN UMMAH MELAINKAN ISLAM PERLU BERSATU ATAS SEMANGAT JIHAD MEMBELA AGAMA ALLAH DENGAN MELAKSANAKAN SYIAR ISLAM DAN SYARIAT ISLAM SECARA TERSUSUN TANPA MENINDAS KAUM LAIN....













kuranglah masalah yang ada. Sepertimana sekiranya seguni garam di campak didalam sebuah tasik, ianya tidak meninggalkan bekas kemasinan kecuali air laut yang sedia masin dan masinnya terbiar dan tidak) yaqng

No comments:

Post a Comment